Reklamationer

Allmänna Villkor - Reklamation


LEVERANSVILLKOR OCH RETUR AV VAROR

Ändra eller avboka en beställning
Om ni önskar att ändra eller avboka en beställning som läggs efter kl 14 så har ni fram till kl 08
på er dagen efter att avboka eller ändra ordern för att undvika frakt och returkostnader. Om er
order läggs på förmiddagen innan kl 10 så kommer er order att behandlas direkt och frakt och
returkostnader tillkommer.

För måttbeställda varor gäller ej returrätt eller ångerrätt, enligt Distansköplagen ("Varor som är
specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel").

Ni har ångerrätt i 14 dagar
Om du beställer på telefon eller via Internet har du alltid ångerrätt i 14 dagar. Tiden räknas från
den dag då du tog emot varan. Du kan ångra dig muntligen eller skriftligen. Det är viktigt att du
bevisar att du har ångrat dig i tid. För att utnyttja ångerrätten så ska du maila info@dekor.se med
rubriken ”Retur”. Du skall ange orsak till retur och fullständig adress med kontaktperson och
telefonnummer. Du beger dig sedan till ombudet där du hämtade ut ditt paket och köper en ”70
kronors returetikett” adresserad till: Dekor.se eller Kortegast Dekorationsbyrå AB Infanterigatan 1
171 59 SOLNA, Box 4141 102 63 Stockholm.

Om du ångrat dig och returnerar varan behöver du endast betala för returkostnaden och
eventuell värdeminskning av varan om det är tydligt att den minskat i värde med anledning av
något som beror på hanteringen av varan. Återbetalning till dig som kund sker snarast och
senast 14 dagar från det att varan har skickats tillbaka eller från den dag då du som kund visar
att du har returnerat varan. 

Vi betalar tillbaka till dig som kund kostnaden för varan exklusive
fraktkostnad och returkostnad. Ångerrätten gäller inte för varor som beställts specifikt enligt
kundens anvisningar som exempelvis tillklippta textilier och andra specialbeställda metervaror.

Ej uthämtad beställning
Beställning som är levererad till ombud, och ej uthämtad inom angiven tid på aviseringen,
returneras till oss på er bekostnad.

Reklamationer
Vid reklamationer ber vi er ta kontakt med oss via info@aduo.nu där ni visar felet med varan
med bild och bifogar följande information a) mått på kartong b) vikt c) fullständig adress med
kontaktperson och telefonnummer. Vi kommer då att skicka ut ny fraktsedel för att ni skall kunna
returnera varan.

Returen ska vara oss tillhanda snarast efter att du upptäckt att det är fel på varan. Var noga med
att emballera varan väl eftersom du bär ansvaret för transporten till oss. Du skall omedelbart vid
leverans kontrollera att emballagen är hela. Om du upptäcker skada eller fel produkt eller antal
kontaktar du oss på info@dekor.se.

Återbetalning vid en retur

När det gäller återbetalning till dig som kund så sker det på samma sätt som betalningen vid
köpet (t ex ett köp som gjordes med ett kreditkort krediteras på samma kort).

Leveranser sker med DB Schenker, DHL eller UPS.

Senast betraktad